Lustrum TOL Marketing & Communicatie Advies: 5 jaar succesvol in BtoB en Overheid.
Persbericht
Capelle a/d IJssel, 1 juli 2004. Gedurende de afgelopen 5 jaar hebben 20 organisaties voor TOL Marketing & Communicatie Advies gekozen. Na de uitgave destijds van het boekje over emotie in zakelijke Marketing & Communicatie, nu 10 handige Wijzers voor Marketing & Communicatie. Een bundeling van 30 jaar ervaring ter gelegenheid van het 1e lustrum. Op 1 juli 2004 gaf hij voor zijn relaties een presentatie hierover op de Euromast in Rotterdam. Het eerste exemplaar werd uitgereikt aan de meest recente klant: directeur Jan Pons van Digital Port Rotterdam. De 10 Wijzers zijn de basis voor workshops die Rob Tol dit najaar gaat geven in Digital Port over strategie, reputatie, imago, producten, propositie, draagvlak, planning, doelgroepen, klanten en media.
Inspiratie, denkkracht en daadkracht: voor Marketing & Communicatie TOL Marketing & Communicatie Advies is een onafhankelijk marketing en communicatie-adviesbureau. Actief op het gebied van geïntegreerde communicatie. Met name: Marketing, Interne- en Externe Communicatie voor zakelijke markten. Er wordt begonnen om goed naar (potentiële) klanten te luisteren. Als de kennismaking en probleemanalyse aanspreken, volgt een plan van aanpak. Dit plan start met een strategie en een inspirerend concept. Wordt de klant enthousiast dan wordt het uitgewerkt in een plan met actieplannen inclusief de bijbehorende planning, begroting en indien gewenst de organisatie van de middelen. Deze middelen kunnen uitgewerkt worden via het PartnerWeb. Bij dit alles wordt de doelstelling en de communicatiemix scherp in de gaten gehouden. De klant mag hiervoor een juiste positionering, respons op de acties, een betere klantrelatie of publiciteit verwachten. Dat wordt afgesproken en daar wordt alles aan gedaan.
Klanten: daar draait het om: Buhrs, Mailing- and fulfillment solutions, Rotterdam Digital Port, MC Planning, Interne communicatie en PR, Rotterdam Drijver, Adviseurs in Sport, Welzijns- en Cultuur, Gorinchem Econia.com, Virtueel handelsplatform grondstoffen, Paderborn Dld. EDS, Utility Competence Center/System Management Serv., Leeuwarden/Spijkenisse/Utrecht Echo Trade, Kenniscentrum voor Unified Messaging, Vlaardingen Gemeente, e-Programma (bedrijven), Rotterdam i-Portal, ICT community, Rotterdam ICiT, International Center for IT, Rotterdam KONI, Schokdempers, Oud Beijerland KPN, Unified Messaging Services, Den Haag Libertas, Grafische Communicatie, Bunnik Rotterdam, Marketing Congresbureau, Rotterdam HasKoning, Milieu Technologie (Iwaco), Rotterdam OBR, Marketingcommunicatie ICT Cluster, Rotterdam Rabobank, Bureau Coöperatie, Rotterdam Syntens, Adviezen MKB, Rotterdam STEM, Stichting Techniek en Marketing, Soest Twinning, Ventures, Amsterdam WIB,  International Instrument Users´Assoc., Den Haag
Rob Tol: inspirator Rob Tol legt met zijn kennis en jarenlange ervaring bij ABB en Siemens, de noodzakelijke verbindingen tussen mensen. Zodat de communicatie als tweerichtingsverkeer gaat stromen binnen organisaties, tussen medewerkers onderling en tussen hun doelgroepen.
Index
|