ICT-sector haalt meer in huis en besteedt meer uit

02-09-2010

Bedrijven in de ict-sector haalden dit jaar meer activiteiten in huis dan
in 2009. Tegelijkertijd maakten ze vaker gebruik van externe expertise
voor specialismen zoals strategisch advies en telemarketing.
Dit blijkt uit de Benchmark Marktbewerking in ICT 2010 van marketing-
en verkoopadviesbureau Goals Marktbewerking in Goirle.
De sector houdt zich volgens de benchmark meer dan vorig jaar bezig
met nieuwe producten en nieuwe markten.

Goals-directeur Ben Verhagen: ‘Vermoedelijk is er vaker advies op het
juiste strategische niveau nodig vanwege de meer innovatieve markt-
bewerkingspaden die de ict-sector is ingeslagen. En koud bellen is een
vak apart waar veel discipline en vasthoudendheid voor nodig is.
’ Goals verwacht dat de populariteit van online marketing in de ICT-sector
de komende jaren zal toenemen. De belangrijkste vorm van online
marketing is de eigen website, gevolgd door zoekmachinemarketing en
e-mailmarketing. Webinars en social media worden nog weinig ingezet

LINK Magazine

Index